نجات ۱۰۰۰ گربه در راه تیغ قصاب! +عکس
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

گروهی از دوستداران حیوانات در کشور چین با هجوم به محل تصادف یک دستگاه کامیون که ۱۰۰۰ قلاده گربه را در شرایط بسیار بدی، بدون آب و غذا در قفس های کوچک بار زده بود، این موجودات کوچک و پرطرفدار را نجات دادند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، کامیون حامل گربه های زندانی که برای «مصرف» در رستوران های گوانگدونگ بارگیری شده بود، در میانه راه در چانگشا واقع در استان هونان تصادف کرد و تأخیری ۲۴ ساعته به گروهی ۵۰ نفره از دوستداران حیوانات در محل فرصت داد که با همراه داشتن غذا، آب و شیر، پیش از انتقال گربه ها به انجمن حمایت از حیوانات چانگشا به نجات این موجودات زبان بسته بشتابند.

نجات 1000 گربه در راه تیغ قصاب! +عکس

گربه ها در کشور چین، پیش از کشتار و مصرف در رستوران، در دسته های ۲۵ تایی تا دو ماه در قفس های کوچک ۶۰ در ۹۰ سانتی متری نگه داشته می شوند. بسیاری از این حیوانات تا پیش از رسیدن به مقصد دوام نمی آورند و در بدترین شرایط جان می دهند. برآورد شده که سالیانه نزدیک به چهار میلیون گربه در کشور چین کشته می شوند.

مشتریان گربه ها در کشور چین معمولاً رستوران هایی هستند که بهایی معادل یک پوند انگلیس برای هر پوند (معادل ۴۵۰ گرم) گوشت گربه پرداخت می کنند. گربه هایی که به صورت فله ای به فروش می رسند قیمت پایین تری دارند. این حیوانات نگون بخت تا پیش از خورده شدن تنها روزی یک بار با مخلوطی از برنج و خوراک دام تغذیه می شوند.

نجات 1000 گربه در راه تیغ قصاب! +عکس

پرورش گربه در میان برخی روستاییان چینی به عنوان راهی برای کسب درآمد اضافه رواج دارد. روستاییان گربه ها را در داخل فضاهای سربسته نگهداری می کنند و در حالیکه رشته های نایلونی بلند به گردنشان بسته است تا ۱۲ ماه در همان شرایط می پرورند، پس از آن گربه ها را مستقمیماً به بازار یا به دلالان می فروشند. به ظاهر، دلیل نگهداری گربه ها تا ۱۲ ماهگی، [علاوه بر وزن حیوان]، اعتقاد به بدشُگونی خوردن بچه گربه ها در میان چینی هاست.

اما رنج این حیوانات زیبا بعد از فروش هم ادامه دارد و ناچار روزهای متمادی در کابینت رستوران ها، تورهای مخصوص یا کیسه های پلاستیکی نگهداری و هر روز عصر به قفس هایی در فضای بیرون رستوران برده می شوند، جایی که مشتریان می بایست از میان آنها غذای خود را انتخاب کنند. پس از انتخاب گربه، سرآشپز حیوان را از طریق بریدن گلو می کُشد و آماده طبخ می کند.

نجات 1000 گربه در راه تیغ قصاب! +عکس

شایان ذکر است که گوشت گربه از غذاهای گران قیمت چینی به شمار می رود و طبق اعلام نظر «بنیاد حیوانات آسیا»، افزایش علاقه مردم به خوردن گربه ها با پولدار شدن ساکنان گوانگدونگ رابطه دارد، - که هم اکنون ثروتمندترین استان کشور چین لقب گرفته است.

این بنیاد اعلام کرده که گربه-خواری به تازگی در دیگر نقاط چین نیز رو به فزونی گذاشته است.

نجات 1000 گربه در راه تیغ قصاب! +عکس

نجات 1000 گربه در راه تیغ قصاب! +عکس

نجات 1000 گربه در راه تیغ قصاب! +عکس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:گربه/چین/قصابی/کشتار گربه,
ارسال توسط مرتضی عباسی