کشف داروی آنتی‌بیوتیک در جگر کوسه!
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

 

به گزارش دیلی‌میل، دکتر مایکل زاسلف و همکارانش در دانشگاه جورج‌تاون در بررسی‌های آزمایشگاهی و آزمایش روی نمونه‌های حیوانی متوجه شده‌اند اسکوالاماین در برابر ویروس‌های مهاجم به کبد مانند هپاتیت که هم‌اکنون درمانی برای آنها وجود ندارد، مقاومت و به تخفیف علایم بیماری کمک می‌کند.

 

به گفته زیست‌شناسان، وجود ترکیبات هم‌خانواده اسکوالاماین در بدن کوسه‌ها و دیگر شکارچیان نخستین مانند مارماهی‌ها به این موجودات کمک می‌کند در برابر طیف وسیعی از ویروس‌ها که به دیگر موجودات زنده آسیب وارد می‌کنند، مقاوم باشند. اسکوالاماین از کبد و بافت‌های خونی محافظت می‌کند، ترکیب دیگری از خانواده آن در برابر عفونت‌های تنفسی مقاومت می‌کند و بدین ترتیب، کوسه علی‌رغم سیستم ایمنی به‌ظاهر ابتدایی خود، با بهره‌گیری از خانواده ترکیبات اسکوالاماین در برابر بسیاری از بیماری‌های ویروسی ایمنی دارد.

 

اسکوالاماین نخستین‌بار در سال 1993 / 1372 بدست دکتر زاسلف کشف شد و در شرایطی که استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها به ظهور بیماری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک منجر شده، این کشف جدید می‌تواند انقلابی در درمان بیماری‌های ویروسی ایجاد کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:آنتی بیوتیک/جکر کوسه/بیماری/درمان,
ارسال توسط مرتضی عباسی