رژه قویترین ارتش خاورمیانه
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

یگان‌های مختلف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، قوی‌ترین نیروهای مسلح خاورمیانه، به مناسبت هفته دفاع مقدس، همزمان در تهران و مراکز استان‌ها رژه رفتند.
در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 56 یگان از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی مسلح کشور رژه رفتند.در این مراسم یگان‌های مختلف نیروهای مسلح ضمن نشان دادن آمادگی و اقتدار رزمی خود، انواع تجهیزات، ادوات و سلاح‌هایی را که به تازگی در اختیارشان قرار گرفته است به نمایش گذاشتند. در مراسم رژه نیروهای مسلح تهران، انواع موشک از جمله موشک‌های قدر، شهاب 2 و شهاب 3، سجیل، فاتح و قیام و زیردریایی‌های سطحی، قایق‌های تندرو، تانک‌ها و هواپیماهای جنگی صاعقه، ‌آذرخش و کرار به نمایش گذاشته شد. مانور هواپیمای کرار از برنامه‌های ویژه مراسم رژه بود. رژه اقوام مختلف ایرانی با خواندن شعارها و سرودهای ملی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در مراسم امروز نخستین بار رژه یگان‌ها با آرایش جدید30 در 36، فرود دونفره چتربازان و طرح رژه حماسی که رژه جدید نیروهای سپاه پاسداران است به نمایش گذاشته شد.
در مراسم رژه، نیروهای مسلح واحدهای نمونه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از برابر جایگاه عبور كردند و به مقامات نظامی احترام گذاشتند و جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه دفاعی كشور در معرض دید عموم قرار دادند. سردار سرتیپ «علی فضلی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین و مسوول برگزاری سی امین سالگرد دفاع مقدس پیش از این در نشستی خبری اعلام كرده بود كه امسال این مراسم با شكوه‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.
هر سال رييس‌جمهور به عنوان رييس شورای عالی امنیت ملی در این مراسم سخنرانی می‌كرد، اما امسال به علت سفر به مقر سازمان ملل، در این مراسم سخنرانی نكرد. در این مراسم سردار سرلشگر حسن فیروزآبادی رييس ستاد كل نیروهای مسلح با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: امروز30 سال پس از جنگ تحمیلی، همه دنیا می‌دانند که نور، نشاط، معنویت و سرور ما در دنیا و آخرت، راه امام (ره) است.
وی افزود: هشت سال از دوران10 ساله ولایت و امامت آن امام راحل ما همزمان با دوره دفاع مقدس بود و در واقع یاد امام(ره) و اسلام ناب محمدی(ص) و نام ایران با دفاع مقدس اعتلا یافت و در جهان منتشر شد و دل‌های پاک و فطری را مجذوب خود کرد.
سرلشگر فیروزآبادی افزود: دفاع مقدس و شور و حماسه و اوج و عمقی که در فطرت انسان‌ها و ظهور معنویت در ملت ما برجای گذاشت از برجستگی‌های والای دوره رهبری حضرت امام(ره) است که امام(ره) فرمودند جنگ و دفاع مقدس دانشگاهی بزرگ برای ملت ما بود. رييس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود در مراسم رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام (ره) گفت: رزمندگان اسلام در ارتش جمهوری اسلامی ایران‌، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، بسیج، نیروی انتظامی، صنایع نظامی وزارت دفاع‌، جهاد سازندگی و عشایر غیور این سرزمین، جنود الهی و سربازان ولایت یاران بلند اندیشه ناب امام برای تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی‌، دفاع از انقلاب اسلامی و حفاظت از سرزمین مقدس میهن در برابر جهان‌خواران هستند که امروز به عنوان پرچمدار آزادگی و الگوی استقلال و نجات ملت‌ها به بشریت است. سرلشگر حسن فیروزآبادی افزود: مهم‌ترین و دقیق‌ترین پیام هفته دفاع مقدس همان پیام علی علیه‌السلام است که فرمود از دشمن غفلت نکنید که اگر غفلت کردید حیله‌های دشمن شما را از خواب بیدار خواهد کرد.

وزير دفاع : در صورت حمله، اسرائيلي باقي نمي‌ماند
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم رژه نيروهاي مسلح درباره برخي اظهارنظرها مبني بر تدارك دشمنان براي تعرض به كشورمان به خبرنگاران گفت: اين خواب‌ها هيچ وقت تعبير نمي‌شود و كسي هم جرات هيچ عملياتي عليه ما ندارد. به گزارش ايسنا، سردار وحيدي در پاسخ به اين سوال كه در صورت حمله‌رژيم صهيونيستي پاسخ شما چه خواهد بود، گفت: در اين صورت اسرائيلي باقي نمي‌ماند. وي درباره توانمندي‌هاي نيروهاي مسلح اظهار كرد: نيروهاي مسلح ما با اتكا به تجهيزات بومي و داشتن دكترين عملياتي متناسب با سرزمين و تجهيزات با قدرت مانور بالا آماده دفاع همه جانبه از كشور و منافع ملي هستند. وي در پايان اعلام كرد كه ساخت و تهيه سامانه پدافند هوايي با برد بلند در دستور كار وزارت دفاع قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی