حجاب اسلامي مي تواند مطابق با مد روز باشد
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

دختران مسلمان آمريکايي تمايل زيادي به پوشيدن لباس هاي اسلامي مطابق با مد روز دارند تا علاوه بر حفظ حجاب و هويت اسلامي خود، پوششي مطابق با مد روز داشته و با حضور در محافل عمومي همچون دانشگاه ها و محل کار چهره زيبايي از حجاب را به ديگر جوانان معرفي کنند.
"آبير مينهاس" دختر 20 ساله آمريکايي علاقه بسيار زيادي به پوشيدن لباس هايي مطابق با جديدترين مد هاي روز دارد. لباسهايي که علاوه بر زيبايي، پوشش و حجاب مورد نظر اسلام در آنها به طور کامل رعايت شود. خواهر وي "نارمين" نيز که 22 سال دارد، نيز چنين عقيده اي دارد.
آنها راه حل هاي بسياري براي به کارگيري شيوه هاي جديد پوشش زيبا و مدرن منطبق با موازين اسلامي دارند و سعي مي کنند اين شيوه ها را به بهترين نحو ممکن به کار گيرند و معتقدند هم مي توان از جديد ترين شيوه هاي و سبک هاي لباس روز پيروي کرد و هم در آن تمامي ملاک ها و معيارهايي را که اسلام از مسلمانان خواسته به طور کامل رعايت کرد.
اين دو خواهر مي گويند از نوع پوشش و رعايت کامل حجاب که در سفر اخير خود به خاور ميانه با آن مواجه شده اند واقعا احساس شگفتگي مي کنند. آنها در اين باره گفتند: وقتي به ترکيه سفر کرديم وقعا از ديدن پوشش دختران مسلمان در آنجا شگفت زده شديم، چراکه لباس هاي آنها زيبا و مطابق با جديد ترين مدها بوده و در عين حال اين لباس ها کاملا با موازين اسلامي مطابقت داشتند.

"نارمين" معتقد است براي او که يک دختر جوان مسلمان است، نوع پوشش و لباس بسيار حائز اهميت است. حجاب بايد خوب و زيبا به نظر برسد و روسري و لباس بايکديگر هماهنگ باشند. او مي گويد: ما مسلمان هستيم و اين مهم است که با اين روش به تمامي اتهامات و شايعاتي که عليه زنان مسلمان در غرب به وجود آمده پايان دهيم.
براساس اين گزارش فروشگاههاي بسياري نيز هم اکنون براي پاسخگويي به نياز خيل عظيمي از دختران جوان مسلمان در آمريکا تاسيس شده و در زمينه تهيه پوشاک اسلامي و مطابق با مد روز فعاليت مي کنند.
"مونيزا باگهاني" صاحب فروشگاهي در کاليفرنيا دراين باره اظهار داشت:من به مشتريانم اطلاعات لازم را درباره آنچه که لازم دارند مي دهم و همچنين لباس هايي را نيز که براي نماز راحت تر هستند را به خانمها معرفي مي کنم تا جوانان انتخاب متنوعي براي حفظ حجاب خود داشته باشند.
وي مي افزايد: گاهي اوقات يافتن بلوز اسلامي در آمريکاي شمالي دشوار است و بايد آن را از کشورهاي ديگر وارد کرد، ما قصد داريم براي حفظ آنچه در جامعه رواج دارد، با صنايع نساجي و طراحان محلي همکاري کنيم.

"تري کورمير" مدير يک فروشگاه زنجيره اي پوشاک اسلامي در کاليفرنيا نيز ابراز داشت: پيش از تأسيس فروشگاه يک وب سايت داشتيم که از طريق آن پوشاک اسلامي را به فروش مي رسانديم. اما با افزايش تقاضا ميان زنان و دختران جوان مسلمان براي داشتن لباس هاي اسلامي اين فروشگاه را از دو سال پيش تأسيس کرديم.
گفتني است چندين فروشگاه ديگر نيز در آمريکا وجود دارد که ديگر نياز هاي زنان مسلمان، همچون لباس شب و کفش را به شيوه اسلامي فراهم مي کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:مدروز/حجاب اسلامی/,
ارسال توسط مرتضی عباسی