خنثي شدن توطئه اروپا با تدبير ايران
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

به گزارش درهم برهم، اهميت اين گزارش در حالي‌ست كه تا پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه‌ي تهران، برجسته كردن تهديد اسرائيل و غيرقابل پيش‌بيني نشان دادن آن، به يكي از دستور كارهاي ثابت رسانه‌ها و مقام‌هاي غربي به‌ويژه امريكايي‌ها تبديل شده بود. بر اساس اين راهبرد، رژيم صهيونيستي به‌عنوان رژيمي معرفي مي‌شد كه در معرض تهديد مستقيم ايران قرار دارد و به‌عنوان اقدام بازدارنده، ممكن است به ايران حمله كند.

در اين زمينه، يك روز پيش از خطبه‌هاي روز 14 بهمن رهبري، لئون پانه‌تا وزير دفاع امريكا حتي براي حمله اسرائيل به ايران، زمان احتمالي را نيز عنوان كرد و گفت كه از بهار تا تير ماه سال آينده، زمان حمله‌ي احتمالي خواهد بود.

اما طرح صريح راهبرد "تهديد در مقابل تهديد و حتي تحريم" از سوي رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه، به‌طور كلي ادبيات و رويكرد تبليغاتي غرب و رژيم صهيونيستي را تغيير داد، به‌طوري كه اوباما دو روز بعد در گفت‌وگو با شبكه NBC تأكيد كرد كه اسرائيل برنامه‌اي براي حمله‌ي نظامي به ايران ندارد، همچنين نتانياهو نيز در جلسه وزيران كابينه‌اش خطاب به اين وزيران و ژنرال‌هاي ارتش اظهارنظر در مورد حمله به ايران را ممنوع كرد. همچنين ساركوزي رئيس‌جمهور فرانسه نيز صراحتاً حمله به ايران را "راه‌حل نامناسب" خواند.

نكته‌ي جالب اينكه، اكنون روزنامه نيويورك‌تايمز پا را از اين هم فراتر گذاشته و پس از پايين كشيدن فيتيله تهديد ايران به حمله‌ي نظامي، اكنون اين رسانه‌ي تأثيرگذار به صراحت، حتي ادعاي توان حمله به ايران را يك بلوف مي‌خواند.

اسرائيل برای حمله به تاسیسات اتمی ایران به دست کم ۱۰۰ هواپیما نیاز دارد. کارشناسان امریکایی معتقدند که این کشور توانایی لازم برای انجام چنین عملیاتی را ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز، با چند کارشناس نظامی امریکایی در مورد توانایی نظامی لازم برای ویران‌سازی تاسیسات اتمی ایران مصاحبه کرده است. پرسش‌های کانونی گزارش "نیویورک تایمز" این است که عملیاتی که با هدف تخریب تاسیسات اتمی ایران صورت گیرد، به چه برنامه و تجهیزاتی نیازمند است و آیا اسرائيل قادر به انجام چنین عملیاتی هست یا نه.

بنا بر گزارش "نیویورک تایمز"، کارشناسان نظامی آمریکایی بر این نظرند که حمله به تاسیسات اتمی ایران برای نیروی هوایی اسرائيل به منزله آزمونی بسیار دشوار است: خلبانان مجبور خواهند بود بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر بر فراز خاک ایران پرواز کنند، باید در میان راه سوخت‌گیری کنند، از پدافند هوایی نیروی نظامی ایران عبور کنند و هم‌زمان چند تاسیسات اتمی زیرزمینی ایران را مورد حمله قرار دهند.

بغداد پس از اصابت بمب سنگرشکن در ۲۸ مارس ۲۰۰۳

به گزارش این روزنامه، کارشناسان امنیتی آمریکایی برآورد می‌کنند که اسرائيل مجبور خواهد بود برای انجام چنین مأموریتی دست‌کم ۱۰۰ هواپیما را راهی ایران سازد.

روزنامه نيويورك تايمز مي‌نويسد: «تام دانیلون مشاور امنیت ملی در امریکا روز یکشنبه در اورشلیم با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل، دیدار کرد. طبق گزارش‌های رسانه‌های اسرائيلی، او درصدد است اسرائيل را متقاعد سازد كه از حمله به ایران چشم بپوشد و نخست امکان دهد تا تحریم‌ها، تاثیر خود را نشان دهند.»

اما به گزارش "نیویورک تایمز"، برخی کارشناسان امریکایی مطمئن نیستند که اسرائيل اصلا توانایی نظامی انجام چنین حمله‌ای را دارا باشد. همچنین روشن نیست که بمب‌های آمریکایی سنگر‌شکنی که اسرائيل در اختیار دارد، به قدر کافی قوی باشند که بتوانند به تاسیسات حفاظتی زیرزمینی عمیق ایران آسیب وارد کنند.

برای ویران‌سازی چند هفته وقت لازم است

"نیویورک تایمز" می‌نویسد كه این نگرانی وجود دارد که در صورت حمله هوایی ناموفق اسرائيل، امریکا به داخل کشمکش کشیده شود. به نظر کارشناسان، حتی اگر حجم بالایی از سلاح‌های زرادخانه آمریکا هم به کار گرفته شود، چندین هفته طول می‌کشد تا تاسیسات اتمی ایران ویران شوند. به گفته کارشناسان، در مورد احتمال عملیات انتقامی ایران هم نگرانی بزرگی وجود دارد.

ژنرال دپتولا به نیویورک تایمز گفت: «تنها یک ابرقدرت وجود دارد که توانایی انجام چنین عملیاتی را دارد.» وی افزود: «اسرائيل برای انجام حمله‌های دستچین در اینجا و آنجا خوب است.»

گفتني است رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه 14 بهمن تهران تأكيد كردند:

«يك جمله هم راجع به اين تهديدهاى آمريكا عرض بكنيم. مرتباً تهديد مي‌كنند؛ تهديد به اين زبان: همه‌ى گزينه‌ها روى ميز است! يعنى حتّى گزينه‌ى جنگ. اين، تهديد به جنگ است با اين زبان. خب، اين تهديد به جنگ، به ضرر آمريكاست؛ خود جنگ، ده برابر به ضرر آمريكاست. چرا اين تهديدها به ضرر آمريكاست؟ به خاطر اينكه خود اين تهديدها نشان‌دهنده‌ى عجز آمريكا از مقابله‌ى منطقى و مقابله‌ى گفتمانى است؛ يك گفتمانى در مقابل گفتمان جمهورى اسلامى ندارند؛ نمي‌توانند در ميدان مقابله‌ى فكرى و منطقى، براى خودشان غلبه‌اى ايجاد كنند؛ مجبور مي‌شوند توسل به زور و تشبث به زور بكنند.

اين معنايش اين است كه آمريكا جز زور، هيچ منطقى ندارد؛ جز خون‌ريزى، هيچ راهى براى پيش‌برد خود ندارد. اين، اعتبار آمريكا را بيش از آنچه كه تاكنون شكسته است، در چشم ملت‌ها و در چشم ملت خودش خواهد شكست؛ اين همان چيزى است كه سرنوشت رژيم‌ها را معين مي‌كند. آن رژيمى، آن نظامى كه اعتبارش در چشم مردم خودش بشكند، سرنوشتش معلوم است؛ مثل رژيم شوروى سابق. اتفاقاً بعضى از صاحب‌نظران غربى همين چند روز قبل گفتند كه امروز وضع آمريكا و غرب شبيه وضع شوروى سابق در سال‌هاى اواخر دهه‌ى 80 ميلادى است كه منجر به سقوط شد.

يعنى وقتى يك رژيمى، يك نظامى از لحاظ گفتمان، از لحاظ منطق، در چشم مردم خودش ساقط بشود، ديگر اميدى به بقاى اين رژيم نيست. لذا هرچه تهديد كنند، به ضررشان است. البته آنها و ديگران بدانند -مي‌دانند هم - كه ما هم در برابر تهديد به جنگ و تهديد به تحريم نفتى، تهديدهايى داريم كه در وقت خودش، آن وقتى كه لازم باشد، ان‌شاء اللَّه اعمال خواهد شد.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط مرتضی عباسی