كابوس
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از تحرکات ناوهای ایرانی

 

ناوهای ایرانی کابوس این روزهای صهیونیستها
در پی عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز و ورود آنها به دریای مدیترانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای نگرانی شدید خود را از این تحرکات منطقه ای ابراز کرد.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از مهر، در ۲۴ ساعت گذشته خبر عبور دو ناو ایرانی از کانال سوئز و پهلو گرفتن آنها در سواحل طرطوس سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشته است.

اصلی ترین واکنش که بیانگر نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از تحرکات منطقه ای ناوهای ایرانی است از سوی وزارت خارجه این رژیم صادر شد.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای کوتاه و منفعلانه اعلام کرد: اسرائیل تحرکات دو ناو ایرانی که از طریق کانال سوئز وارد دریای مدیترانه شده اند را پیگیری و رصد خواهد کرد.

البته به نظر می رسد نگرانی ویژه مقامات صهیونیستی از دو مسئله باشد. بر این اساس هماهنگی مقامات نظامی ایران و مصر که مقدمات عبور دو ناو ایرانی را فراهم آورده است شاید یکی از مهمترین علل نگرانی مقامات تل آویو باشد. رژیم صهیونیستی پس از سقوط رژیم مبارک از نزدیک شدن تهران و قاهره بسیار نگران است و اگر این این روابط نزدیک در مسائل استراتژیک و نظامی باشد موجبات نگرانی بیشتر آنها را به وجود می آورد.

در همین حال تصاویر منتشر شده از سوی رویترز نشان می دهد که یکی از ناوهای ایرانی در زمان عبور از کانال باریکه سوئز علاوه بر پرچم جمهوری اسلامی ایران، پرچم کشور مصر را نیز برفراز عرشه ناو برافراشته است.


تصویری از عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز

اما مسئله دوم نگرانی شدید صهیونیستها از پهلوگرفتن این ناوها در سواحل سوریه ناشی می شود که شاید از موضوع نخست برای آنها مهمتر باشد. البته پهلوگرفتن ناوهای جمهوری اسلامی ایران در سواحل سوریه بر مبنای توافقات از پیش انجام شده در راستای آموزشهای دریایی صورت گرفته و هیچ ارتباطی با تحولات فعلی سوریه ندارد.

اما واکنش دیگر از "آویگدور لیبرمن" وزیرخارجه رژیم صهیونیستی صادر شد. لیبرمن طی اظهاراتی در واکنش به عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز که تحت کنترل مصر قرار دارد مدعی شد: این یک اقدام تحریک آمیز است و نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

اما روزنامه الشرق الاوسط نیز امروز (یکشنبه) در گزارشی کامل به بررسی تحرکات منطقه ای ناوهای ایرانی پرداخته است. در ادامه این گزارش یک منبع در وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با این روزنامه تاکید می کند: آمریکا از این تحرکات نگران است.

وی در ادامه این گفتگو درباره واکنش احتمالی اسرائیل به ورود ناوهای ایرانی به مدیترانه هیچ موضعی اتخاذ نکرد.

اما این خبر در ساعات اخیر به طور گسترده در رسانه های منطقه ای و بین المللی بازتاب داشته است. شبکه سی ان ان، الجزیره، العربیه، روسیا الیوم، بی بی سی و روزنامه های الحیات چاپ لندن، الخلیج امارات، الوطن قطر، الیوم السابع و المصری الیوم مصر، الریاض عربستان هر کدام به پوشش تحرکات منطقه ای ناوهای ایرانی پرداخته اند.

خاطر نشان می شود منابع خبری اخیرا از عبور دو ناو ایرانی از کانال سوئز و ورود آنها به دریای مدیترانه پس از انجام هماهنگیهای لازم با نیروهای مسلح مصر خبر داده بودند. بر این اساس دو ناو ایرانی پس از ورود به دریای مدیترانه در سواحل طرطوس سوریه پهلو گرفتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:ناو ايران,ارتش ايران,,,
ارسال توسط مرتضی عباسی