پرتاب ماهواره های فجر، نوید و طلوع تا سال 91
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

وزیر دفاع پرتاب ماهواره فجر به فضا توسط ماهواره بر سفیر فجر، ماهواره نوید علم وصنعت و پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره بر سیمرغ را از برنامه های سالجاری و سال 91 کشورمان در حوزه فضایی اعلام کرد و گفت: با پرتاب ماهواره طلوع بوسیله ماهواره بر سیمرغ گام نخست عملیاتی شدن نسل جدید ماهواره برهای جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین همایش سامانه های ماهواره بر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با تبیین نقش و اهمیت فضا از دیدگاه دینی و علمی در توسعه و پیشرفت جهان در ابعاد مختلف گفت: امروز عصر ارتباطات و دیجیتال بواسطه حضور در فضا تحقق یافته است و اصولا تا فضا را نشناسیم نمی توانیم هستی را بشناسیم و از مزیت های آن بهره مند شویم.

وی افزود: برخی کشورها همان گونه که در دریا تلاش می کنند سرمایه های مشترک بشری را به یغما ببرند با ایجاد محدودیت های مختلف در حوزه فناوری فضایی و نظامی کردن آن تلاش می کنند، فضا را نیز در انحصار کامل خود قرار دهند.

وزیر دفاع تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدف بهره گیری صحیح و صلح آمیز از فضا بدنبال آنست که رازهای پنهان هستی را بشناسد و بحمدالله توانسته است با توکل بر خدا و نبوغ و استعداد فرزندان رشید ملت ایران در کوتاه ترین زمان ممکن گام های بلندی را در عرصه فناوری فضایی بردارد.

وی در ادامه گفت: بومی سازی چرخه کامل فناوری فضایی شامل ماهواره، ماهواره بر، ایستگاه پرتاب، ایستگاه هدایت و کنترل، ایستگاه های ثابت و سیار دریافت اطلاعات ماهواره و آزمایشگاه های مختلف با پرتاب ماهواره امید و رصد کاملا عملیاتی گردید که گام های نخست جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری فضایی به شمار می رود.

وحیدی، پرتاب ماهواره فجر به فضا توسط ماهواره بر سفیر فجر، ماهواره نوید علم وصنعت و پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره بر سیمرغ را از برنامه های سالجاری و سال 91 کشورمان در حوزه فضایی اعلام کرد و گفت: با پرتاب ماهواره طلوع بوسیله ماهواره بر سیمرغ گام نخست عملیاتی شدن نسل جدید ماهواره برهای جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

وی همکاری و مشارکت فعال دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در این حوزه را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: باید با سرعت زیاد و هزینه کم در یک همکاری و تعامل همه جانبه همه بخشهای مرتبط با فناوری فضایی کشور را برای تحقق سند چشم انداز بیست ساله، در این بخش فعال کنیم.

وزیردفاع از ماهواره بر بعنوان پیشران ورود به فضا یاد کرد و اظهار امیدواری کرد: برگزاری نخستین همایش تخصصی سامانه های ماهواره بر بتواند زمینه های علمی موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را فراهم کند تا انشاءالله بتوانیم در افق 1404 شاهد پرتاب ماهواره های سنگین توسط نسل جدیدتر ماهواره برها به فضا باشیم.

وی در پایان؛ بر راهبرد تجاری سازمان ماهواره ، ماهواره برها و سایر فناوری های فضایی تأکید کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:یکی دیگر از پیشرفتهای ایران,
ارسال توسط مرتضی عباسی