درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

اقوام سرخپوست آمریکای شمالی از بازماندگان گروه‌هایی هستند که در حدد بیست هزارسال پیش از میلاد از نواحی سر شمال سبیری گذشته و به قاره جدید وارد شده بودند.برخلاف ساکنان مزوآمریکا و نواحی متمدن آمریکای مرکزی و جنوبی, سرخپوستان آمریکای شمالی چندان متمدن نبوده و حالتی نیمه بدوی داشتند.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

بیشتر مردم ستاره دنباله دار را تکه‌ای غبار آلود در آسمان تصور می‌کنند. ابتدا ستاره دنباله دار به صورت جسم تار و مه آلودی در آسمان می‌شود و به آرامی در میان ستارگان حرکت می‌کند و درخشانتر می‌گردد، سپس دوباره کم نور می‌شود و ناپدید می‌گردد. از تکه غبار آلود به تدریج دنباله‌ای خارج می‌شود که در جهت مخالف راستای خورشید کشیده شده است. همچنان که ستاره دنباله دار درخشانتر می‌شود، دم آن نیز درازتر می‌شود، بطوری که گاهی تا دور دستهای آسمان امتداد می‌یابد. سپس دنباله کوتاه و ناپدید می‌شود.


img/daneshnameh_up/1/14/Satarehali.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:ستاره شناسی/ستاره دنباله دار/,
ارسال توسط مرتضی عباسی

مطابق یک فرضیه علمی معاصر، سیر تکاملی نخستین میمونهای انسان نما (اجداد انسان) در حدود 4 میلیون سال پیش در آفریقا آغاز گردید. سپس ، میل دگرخواهی مهاجرت این میمونهای انسان نما را به آسیا و اروپا جایی که آنها تکامل خود را ادامه دادند ، منتقل نمودند آنهایی که در آفریقا باقی ماندند به روند تکامل خود ادامه دادند و به صورت انسانهای امروزی در آمدند و سرانجام آنها به همه نقاط جهان مهاجرت کردند و جای همه میمونهای انسان نمای اولیهhominids را گرفتند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی
d55a5a42eac3910d77a7be5858e63936 آیا برترین حیوان ها را می شناسید؟

آیا می دانستید در دنیای شگفت انگیز حیوانات سوسکی وجود دارد که می تواند تا ۸۵۰ برابر وزن خود بار جابه جا کند و یا پرنده ای که سرعتش به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می رسد. در این مطلب با رکوردشکن های دنیای حیوانات و به عبارتی برترین ها در این عرصه آشنا می شوید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

- موجب رضای حق تعالی است: چنانچه امام صادق(ع) روایت كرده است كه رسول خدا(ص) فرمود: صلوات فرستادن شما بر من روا شدن حاجتهای شما است و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاكیزه می كند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به تازگی شبکه ای به نام فارسی 1 از طریق ماهواره هات بیرد قابل دریافت شده است. این شبکه پس از مدتی تبلیغ و در انتظار نگه داشتن مخاطبان فارسی زبان خود بالاخره در روز شنبه 10 مرداد برابر با اول آگوست 2009 برنامه های خود را شروع کرد



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:فارسی1/شبکه صهیونیستی/شبکه فارسی1,
ارسال توسط مرتضی عباسی

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، آنمی  ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

مقدمه
موجودات ماوراء الطبيعه
جن يك واقعيت است يا افسانه
جن چگونه موجودی است؟
آيا جن ها برتر از انسانند؟
حيات و زيستن جن بر روی زمين چگونه است ؟
تغذيه جنيان
سخن گفتن جنيان

در طول حيات هر انسانی موقعيتهايی وجود دارد كه نقطه عطفی در زندگی او به شمار می آيند و چه زيباست كه اين نقطه عطف به سمت آگاهی و كمال باشد. قدم گذاردن در وادی ناشناخته و رسيدن به دانش و آگاهی شايد يكی از بزرگترين نقاط عطف در زندگی من بوده باشد. من هم مثل بسياری از افراد، شناختم از جن تنها در گفته ها و شنيده هايی خلاصه می شد كه بيشتر به افسانه و قصه نزديك بودند تا واقعيت، ولی امروزه پس از ماهها تحقيق و مطالعه به اين باور رسيده ام كه جن يك افسانه و خرافه نيست، «جن يك واقعيت مسلم است».

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:جن/ماوراء طبیعت/افسانه جن/آفرینش جن/ ,
ارسال توسط مرتضی عباسی
درهم برهم: دوران حیات توپولف در آسمان های ایران به پایان رسید تا دیگر شاهد پروازهای این نوع هواپیماها در ایران نباشیم.


ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

پروفسور رضا پارسا دانشمند ایرانی می گوید مثلث برمودا بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما مشاهده نمی‌شود.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی