درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

استون‌هنج (Stonehenge) یادمانی پیشاتاریخی است که در کشور انگلستان و در شهرستان ویلتشایر که در ۳٫۲ کیلومتری غرب سالزبری قرار دارد.

این اثر باقی‌مانده از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی است و براساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ قبل از میلاد قدمت آن تخمین زده شده است

 

ادامه مطلب یادت نره



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

حال بیایید همین مساله احتمال وجود موجودات هوشمند در کهکشان راه شیری را بررسی کنیم. در این مورد ما کم ترین احتمال را برای هر حالت در نظر می گیریم. با در نظر گرفتن کم ترین احتمال، در کهکشان ما صد میلیارد ستاره وجود دارد که اگر از هر صد ستاره یکی از آنها دارای سیاره باشد، ما یک میلیارد ستاره سیاره دار داریم و اگر فرض کنیم هرکدام از این ستاره ها فقط یک سیاره داشته باشند، در کهکشان ما یک میلیارد سیاره وجود دارد حال اگر از هر صد سیاره فقط یکی از آنها شرایط ایجاد حیات را داشته باشد، ما ده میلیون سیاره با شرایط ایجاد حیات داریم و اگر از هر هزار سیاره با شرایط ایجاد حیات فقط یکی از آنها دارای موجودات هوشمند باشد ، باز ما ده هزار سیاره با موجودات متفکر داریم.

حال اگر هر کهکشان با اندازه کهکشان راه شیری که یک کهکشان کوچک به حساب می آید، سیاره ای دارای موجودات متفکر داشته باشد، ما میلیاردها تمدن در عالم داریم.

 


ادامه مطلب یادت نره


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:جهان/فضا/ایا ما تنها هستیم/,
ارسال توسط مرتضی عباسی


اقیانوس، کالیفرنیا - برای دومین بار در کمتر از یک هفته، یک مار دریا "gawkers در ساحل جنوبی کالیفرنیا به خود جلب کرده است.

 

  • This Friday Oct. 18, 2013 image provided by Mark Bussey shows an oarfish that washed up on the beach near Oceanside, Calif. This rare, snakelike oarfish measured nearly 14 feet long. According to the Catalina Island Marine Institute, oarfish can grow to more than 50 feet, making them the longest bony fish in the world. (AP Photo/Mark Bussey) MANDATORY CREDIT


ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

faalia-maghz

 

شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که مغز انسان چقد پس از مرگ فعالیت میکند؟ عده خیلی کمی هستند که زندگی خارج از جسم خود را نجربه کردند و در یک دنیای دیگه بوده اند.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

ensan-azimoljose

 

سوال جالبی که با برسی به پاسخ آن رسیدیم.دانستنی های شگفت انگیز از انسان های عظیم الجثه. دانشمندان ابتدا فکر میکرند که این مربوط به نوعی سندروم است که باعث رشد بیش از حد انسان میشود ولی بعد ها با کشف کتیبه هایی به پاسخی متفاوت رسیدند.خوشحال میشیم نظر شما را راجع به این انسان ها بدانیم.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

صلیب شکسته یا گردونهٔ خورشید یا سواستیکا (به سانسکریت: स्वस्तिक) یک چلیپا با شاخه‌های ۹۰ درجه به سمت راست یا چپ است. که معمولاً با جهت افقی یا گوشه‌هایی با زاویه ۴۵ درجه می‌باشد. در شکل هندی نقطه‌هایی در هر ربع آن قرار می‌دهند.

                                                                



ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

همانطور كه مي دانيد آب در واقع يكي از تركيباتي است كه براي بدن بسيار ضروري است و سلولهاي بدن براي اينكه بتوانند به فعاليت هاشون به طور صحيح بپردازند حتما بايد آب کافی به آنها برسد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:خوردن اب/اب در تابستان,
ارسال توسط مرتضی عباسی

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ‌ها و صحراها می‌روید و دارای برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب‌بو می‌باشد.

خاکشیر



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:خاک شیر/خواص خاک شیر/خواص درمانی خاکشیر,
ارسال توسط مرتضی عباسی

به گزارش ایسنا، امروزه مغز انسان سه برابر اندازه مغز اجداد نخستین آن است. در پی این رشد مغزی، سر انسان نیز بزرگتر شده، جمجمه گسترش یافته و ویژگی‌های صورت تخت‌تر شده است.

میکولای لام، محقق انگلیسی در پاسخ به این سوال که با وجود فناوری‌های پوششی کنونی مانند عینک گوگل، سر انسان و چهره آن در 20 هزار، 60 هزار و یا حتی 100 هزار سال آینده چگونه خواهد بود، با همکاری دکتر الان کوان از دانشگاه واشنگتن،‌ تصاویری را طراحی کرده که شکل احتمالی تکامل یافته آینده انسان را پیش‌بینی کرده‌اند.دکتر کوان بر این باور است که کلید تکامل آینده انسان، کنترل سرپیچی شکل انسان از تکامل طبیعی و سازگاری بیولوژی آن به تناسب نیازهای آن است.
 


ادامه مطلب...
ارسال توسط مرتضی عباسی

ماه گرفتگی ها و یا خورشید گرفتگی ها از جمله رویدادهای نجومی هستند که جذابیت خاصی دارند. شاید به این دلیل که برای رویت آنها به ابزار اپتیکی خاصی نیاز نیست. اما ماه گرفتگی ششم اردیبهشت به گونه ای رخ داد که بسیاری متوجه آن نشدند. ماه نه از سایه ی زمین بلکه از نیم سایه ی آن عبور نمود. اخترشناسان به آن ماه گرفتگی نیم سایه ای می گویند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:خورشید/زمین/ماه گرفتگی/خورشید گرفتگی,
ارسال توسط مرتضی عباسی